hoga hoga!!!!

hoga hoga!!!!

Sunday, March 13, 2011

-->>Selut di Morib<<--

Letih tapi best....!!! ni jela aku nak ungkapkan sebaik sahaja sampai kt U aku ni.. akhirnya selesai sudah kursus Peer Leaders selama 2 ari 1 malam di Pantai Morib Banting tu... walaupun sekejab je, tapi input yang aku dapat memang terbaik la... esok boleh la aku mulakan hidup aku nie sebagai seorang Peer Leaders UPNM or PRS(Pembimbing Rakan Siswa) bukan perosak ye...


anyway, thanz to kelab kaunseling coz memberi kepercayaan yang tidak terkira dan sudi dengan kerelaan hati mengambil aku untuk jadi ahli dorang... aku pn xcaya kat diri sendiri...


4 your information, kursus yang aku serta ni namanya "Personaliti dan Kemahiran Psikologi" yang bertempat di Kem El-Azhar, Morib (bajet al-Azhar mesir la)... tgk je kt nama kursus, jangan la pulak anggap aku ni sakit mental ye, tapi sebenarnya bomoh sakit mental... sape2 yang rasa dirinya memerlukan diriku nie,calling2 laye...awek2 dialukan...


<bagusnye>




                                                                                                          *                            ********** 




kami bertolak pada pagi sabtu yang kebiasaannya adalah hari untuk aku membina otot... tapi, terpaksa la aku membina krim2 lemak kt perut ni di Morib... x jauh pn dari kL ni, x sampai 2 jam pn klau naik bas...  1st skali macam biasa la, brieffing2 and then bagi tempat penginapan... kami yang guys2 nie diberikan sebuah banglo 2 tingkat kut... time 2 terasa mcm duduk di rumah aku di kampung pulak..




bila hari beransur senja, angin pun lalu sepoi2 bahasa, kami pun ramai2 pegi la berjalan2 di pantai... bajet mat salleh la, nk pegi berjemur kat sana, sambil menatap amoi2 kadet bomba yang hot2... nasib la iman ni kuat lagi... 




time layan2 kt pantai 2, tetiba bunyi dentuman kuat... macam gempa Tsunami jugak la, cuak kut... rupa2nye kawan comey aku nie jatuh dalam selut bakau 2...bajet nak selamatkan kasut baru la 2..orang melayu kata "alang2 celup belacak, biar sampai ke pangkal kaki" (hentam sajala).... pape pun aku bersyukur sebab xde sebarang masalah yang berlaku...


<hot siut>


<9.9 skala rikter>


okey...last skali aku nak ucapkan syabas kepada group aku iaitu group 1(obor2) yang berjaya menamatkan aktiviti mencari harta karun(hentam je)... all of you la paling best skali dan sentiasa tetap dalam ingatan...dan xlupa jugak kepada kaunselor2 yang sedaya upaya mencari durian...haha(hilang mengidam doh)




<xde kje lain dah. asyik makan je>
<oboooooorrrr2>

No comments:

Post a Comment