hoga hoga!!!!

hoga hoga!!!!

Wednesday, October 20, 2010

~~~Kesedihan Menyelubungi SanubariKu~~~

emm..emm.. 2 3 ari nie, trpikir la jgk, npe ak ni rse mcm dh byk brubah... HATI x tenang, JIWA meragam, AKAL celaru, byk sgt ke dosa yg tlah aku lakukan.. ataupun ia sekadar UJIAN dr Ilahi... mesti ade yg x kena dengan aku nie...


kadang2, rsa macam nk hell orang pn ada, benci sana cini... nk study pn pkir byk kali,malas plak 2, tp takut failed... aku masih memikirkan jalan pnyelesaian yg effisien supaya ak kmbali kezaman keagungan dahulu... tetapi pada masa ini, ak seperti memerlukan seseorang yang dapat memahami jiwa n hatiku, yang boleh memberi semangat dan bimbingan supaya aku tidak menjadi x ketahuan lagi... 


sememangnye tidak dinafikan lagi, kecemburuan yang sentiasa mendampingi aku ini mnjadi pembakar semangat, tetapi hanya seketika shj... lebih2 lagi time tgk org berjaya, markah dorg byk, sentiasa memahami pelajaran... aku terpaksa menyembunyikan kesedihan ini dengan terpaksa membuat gelak tawa, supaya hatiku tidak lg pedih dengan semua penderitaan yang dilalui...


aku dapat ramalkan, carry mark yg akan keluar pd minggu hadapan msti akan menambahkan lagi kesedihanku ini...tp apakan daya, pujian yang diberikan padaku pada masa dahulu tidak dapat kukekalkan sehingga kini.. apa yang pasti, segala apa yang aku telah lakukan telah menjadi kenyataan dan masa tersebut tidak dapat kuundurkan lg.. hanya tinggal saki baki sahaja penderitaan  untuk kutempuh sehingga ku bertemu dengan jalan yang benar, yang boleh membawaku pergi dari kehidupan sebegini...


insyallah, segala ibadahku kepadamu, akan memberi manfaat kepadaku kelak dan berikanlah petunjuk dan syafaat supaya aku tidak jadi begini lagi... maybe aku akan lebih berusaha untuk mencapai kejayaan yang bukan sahaja diharapkanku, tetapi harapan oleh kedua ibu-bapaku akan tercapai...kan ku kenang dikau jauh diperantauan, suka duka ku lalui bersama selamanya...amin..



No comments:

Post a Comment